Zmrzačená, když ve čtrnácti letech vyskočila z okna, aby se
zachránila před znásilněním, Alexandrina da Costa (1904-1955)
strávila svůj život od dvaceti let jako invalida. Žila v malém
portugalském městečku Balasar. Jako Terezie Neumannová, i ona
snášela každý pátek bolesti Kristova umučení jako smírnou oběť za
hříchy světa. Její duchovní vůdce považoval Alexandrinu pro její
rozmluvy s Pánem Ježíšem za druhou Markétu Marii Alacoque. Za
posledních 13 let svého života naprosto nic nejedla ani nepila -
kromě každodenního přijímání Eucharistie. Odborní lékaři ji důkladně
zkoumali, avšak pro tento zázrak nedokázali najít přirozené
vysvětlení. Lidé měli Alexandrinu v úctě jako svatou a v nekonečných
zástupech ji navštěvovali, aby s ní mohli hovořit a prosit o její
modlitby. Její vytrvalé a neměnné poselství poutníkům bylo stejné
jako poselství Panny Marie Fatimské:
„Čiňte pokání, nehřešte již, modlete se růženec, přijímejte
Eucharistii.“
Podle důkazů a svědectví v této knížce se Alexandrina svými
modlitbami a utrpením stala nástrojem zkrácení 2. světové války.
Proces pro její blahořečení v současnosti postoupil dále než proces
známého Otce Pia. Její spisy byly potvrzeny a schváleny v Římě
v roce 1979.
Alexandrina – utrpení a sláva
je příběh velké hrdinné
duše, která se obětovala. Jednoznačně dokazuje, že svatost existuje
i v našich dnech.

Nihil Obstat:
Richard Sherry, DD,
Censor Deputatus
Imprimatur:
UDermot,
Arcibiskup z Dublinu, I. 1979
Copyright © 1979 Francis Johnston
Translation © 1997 Bob Dvořák
ISBN:
0-89555-179-9
Předmluva
Na
návsi malé portugalské vesničky Balasar, nějakých šedesát kilometrů
severně od Oporta, stojí malá kaplička zasvěcená svatému Kříži.
Postavili ji v roce 1832 na paměť zázračného zjevení kříže, který se
toho roku ve vesničce objevil. Tehdejší farní kněz v Balasaru Don
A.G. de Azevedo zaznamenal onu událost v hlášení adresovaném
důstojnému otci Dr. A.P. de Azevedo Loureiro z arcidiecéze v Braga.
„Píši, abych Vám oznámil nevysvětlitelnou událost v naší farnosti
svaté Eulálie v Balasaru. Na svátek Těla Páně lidé přicházeli na
ranní mši svatou. Když míjeli cestu, která vede přes malý kopec
zvaný Kalvárie, zpozorovali na zemi ležící kříž. Zem, která tento
kříž tvořila, byla o něco světlejší barvy než okolní hlína. Všude
kolem byla po ránu padlá rosa, jenom na kříži nic. Osobně jsem šel
rozmetat prach a srovnat zem, která kříž tvořila, ale znamení se na
tomtéž místě objevilo znova. Poručil jsem tedy, aby přivezli značné
množství vody, abych ji silným proudem vylil na kříž i na okolní
zem. Ale voda vyschla, kříž se objevil znova a od té doby je tam
stále. Jeho délka je 153 cm a šířka 82 cm.“[i]
Lidé se
v davech shromažďovali, aby viděli tento zvláštní úkaz. Přinášeli
květiny a při bohoslužbách věnovali peněžité dary. Ty později
umožnily postavit onu kapličku zasvěcenou Svatému kříži. Ten kříž
je tam dodnes a stále vzdoruje veškerým pokusům o jeho zahlazení
a zničení.
V
zápiscích služebnice Boží Alexandriny da Costa jsou na tento kříž
tři odkazy. Poslední je ze 14. ledna 1955. V extázi slyšela Pána
Ježíše, jak jí říká:
„Před stoletím jsem ukázal kříž této přemilé vesničce. Kříž, který
přichází a čeká na oběť. Ó Balasare, jestli neodpovíš! ... Kříž země
pro oběť, která byla vzata z ničeho. ... Oběť, která je Bohem vítaná
a která je již odnepaměti v jeho nekonečných a věčných plánech. Oběť
světa, ale velmi oslavená nebeským požehnáním, oběť, která odevzdala
všechno nebesům a pro lásku duší přijímá vše. Důvěřuj a věř, má
dcero, jsem zde! Celý tvůj život je zapsán a zapečetěn klíčem ze
zlata.“
[i]
za předpokladu použití staré délkové míry „hand“ = 10,2 cm.
|